Tisdag 21/12

I morse var det riktigt kallt, när Theo kom in med Ceasar efter morgonrastningen så kunde jag se på hunden att det var kallt. Han var så lite frusen när han kom in och för att visa det så tröck han sin iskalla nos i mina händer, -värm mig matte.

Nu är det inte många dagar kvar till jul. André har sen igår morse varit magsjuk igen. Ingen annan är sjuk så det vette katten hur och när han kan ha blivit smittad. Det kan också ha varit någonting han har ätit. Han är lite känslig i magen.  Synd är det om honom iallafall. Igår var han nedbäddad i soffan och tittade på film. Idag är det lite bättre men han har fortfarande lite ont i magen. Håller på för fullt med städning och förberedelse inför julgranen. Den skall snart upp och kläs.

Har hört mer möss. Först igår när jag hjälpte André på toaletten, då sprang den ovanpå toalettaket. Idag när jag satt och åt frukost så sprang det en ovanpå kökstaket för att sen sitta och knapra på något, i torsdags tror jag att det var så när jag och ungarna satt och åt middag och hundarna låg på köksgolvet och sov så såg jag en mus skuttandes över köksgolvet förbi en sovandes Ceasar och sen in i sopskåpet. Det börjar kännas lite äckligt med alla dessa möss i huset.Snart vaknar man väl av att det springer någon mus över ansiktet, brr. Har försökt med olika knep för att få bort dem nu men det fungerar inte. Råttgift är inte att rekommenderbart då de tar sig in/ut bland oss och skulle någon av katterna eller hundarna få tag i en förgiftat mus, då går det illa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0