Söndag 19/12

Idag vart det slappt. Inte många knop alls och inte mycket väsen ifrån hundarna heller. Alla var trötta. Snön har vräkt ned hela dagen, fortfarande om´nt i ryggen men det kändes bättre efter att jag hade gått en promis med hundarna. Musklerna blev varma och sträkningen kändes inte, det kom tillbaka efter en stunds sittande framför tv sen. Kom knappt upp ur soffan. Baggenbältet fungerar perfekt och det var så skönt att slippa få meterlånga armar efter varje promenad. En väl värd investering.

Medans jag var ute och gick med Ceasar så lyckades Beatrice hitta på hyss i köket när Theo var i vardagsrummet med resterande barn. Beatrice hade hällt ut ett strösockerpaket ned bland rentvättpåsen som stod i köket, sen hällde man ut lite bebisgrötspulver över golvet och vispa omkring det. Jättegott tyckte Adelle och Nette. Jag kom in med Ceasar och hörde en arg Theo och en ledsen Beatrice och fick se två glada hundar med vita nosar kommandes emot mig. Jag kollade in vad som hade hänt , konstaterade slagfältet. Kopplade upp Nette och Adelle och smet ut på deras runda.
Väl tillbaka fick jag mitt straff av Eleonora för att jag smet. En nybajsad bebis, blöjbyte. Theo höll på med slagfältet i köket.

Efter middagen behövde Theo skotta snö, det var en hel del. Sen var han så snäll och gick ut med hundarna åt mig, men jag fick annat att göra. Medans jag hjälpte André i vardagsrummet med en film så hade Beatrice jätteroligt i köket ,nämligen salladskrig med Nette och Adelle av den kvarvarande salladen ifrån middagen. Jaha, plocka sallad ifrån golvet.En del var lite slemmiga. Troligtvis ifrån hundarna som trodde det var godis som flög i luften. Hittade en till mus idag som Pucko har fångat. Den låg ovanpå tvättmaskinen. Igårkväll hade hon också fångat en och lagt den nedanför ena soffan. Duktiga kisse, men sprid inte runt dem i hela huset är du gullig.

Kommentarer
Postat av: Michelle

Asså gud hur ånga möss finns där. När ska de ta slut?? Tur att ni har en så duktig kise ;P

2010-12-20 @ 11:45:45
URL: http://miche.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0