Onsdag 8/12

Fortfarande nackspärr, verkligen jätteirriterande.  Pucko tog en mus idag igen denna gång så var den i groventren/tvättstugan. Jag skulle kolla om tvätten var klar och hade som vanligt alla hndarna med mig på släptåg, det kan ju kanske trilla ut någon godisbit ifrån mattes fleecjacka eller ifrån byxorna. Jag hörde en massa pip och även hundarna stod stilla och lyssnade, sen kom pucko ut med en död mus i munnen, stolt visade hon upp den och försvann sen in i sitt katthus med den. Hundarna tittade på mig frågandes- vad var det där matte? Tidigare idag så hörde jag musen i väggen när jag bytte bjöja på Beatrice. Den satt och gnagade på något och sen hörde man den springa iväg på toalettaket, spännande. Men sen så föll den offer för Pucko. Få se när nästa mus dyker upp.

Tränade lite med hundarna inomhus idag trots nackspärren, lite för kallt ute. Tränade ligg stanna kvar med Nette och fotgående, Ceasar lär sig ingångsövningar men han bara satt kvar på rumpan och tittade frågandes på mig- Ligga ned kan jag matte, får jag godis nu? Sitt stanna kvar ? varför det? tyckte Ceasar. Ceasar är snabblärd, efter ett par gånger satt han kvar ett tag, men det kommer att vara bortglömt till imorgon. Nette får även apportövningar, men det är lite mer jobb med. Adelle fick under tiden ligga plats ett par gånger när de andra fick övningar, även det är jobbig uthållighetsträning och hon skötte sig fint, lite gnäll blev det. Att träna inomhus gör att övningarna begränsas men mycket går att göra ändå. Efter träning blev det brottningsmatch och bus mellan hundarna och vila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0