Lördag 18/12

Utställningsdag idag. André och Beatrice var ivägskjutsade till min bror och tjej för övernattning på fredagen så att jag och Theo kunde vara på utställningen i lugn och ro. Eleonora kräver inte så mycket än, lite napp, sitta i vagn, någon leksak och bli buren då och då, det gör henne nöjd, än så länge.


Vad är det här för något?

I vanliga fall så brukar jag vara nervös , men inte idag. Kände mig lugn, frukost i lugn och ro, Saker och ting var framplockat och allt var förberett i tid denna gång och vi hade god tid på oss trots vädret. Väl framme vid älvsjö så hade vi tänkt att vi skulle ha parkerat vid den östra entren, det brukar vara lediga p-platser och mycket lugnare vid inpassage, jovisst tjena. Det hade väl resten redan tänkt på så det blev att parkera långt bort i tjotahejti med restarande ankommande. nyplogat var det på denna stora fotbollsplan och alla bilar raddades upp på snyggt på rad, urpackning av allt ur bilen, få ut hundar osv. Nu så var det som sagt nyplogat och Ceasar het på gröten ur bilen, fick tag o kopplet och sen drog jag omkull och sen släpades jag ett par meter. Vi trasslade ihop oss lite och Theo kom till undsättning och jag kunde komma upp igen. Tur nog så är jag frusen av mig och var jag vinterklädd och hade kavaj och kjol på galje för ombyte inne på mässan. Japp, nu har jag då gjort mig illa i ryggen igen, någon sträckning, typiskt. Vi tog oss in mot mässan i djup snö med lastad pirra, vagn och hundar ocg lyckades till slut ta oss fram genom folkmassan till vår ring, ÄNTLIGEN. Upp med bur, in med hundar och vidare uppackning, avklädning av barn osv, för att sen kunna sitta ned en liten stund och andas ut. Konstaterade att det hade blivit domarändring, hm bra för oss kanske? 

Det var högre konkurrens denna gång men jag blev inte nervös idag, hade ont i ryggen i stället. Vid ingång till ringen så tyckte Ceasar att nä här står jag bra, inte för att han var osäker eller så, utan han bara gör så när han tycker annat, han gör så även hemmavid vid promenaderna när man vänder hem. Envis som en åsna är han. efter lite övertalning så gick han med  till slut.


näpp, vill inte gå, står bra här tycker jag.

Ceasar vann sin klass med ck trots att han skuttade runt i halva ringen, första biten sprangs perfekt fram till första vänsterkurvan, sträckan efter det blir skuttsträcka och tillrättavisning för att skärpa till sig efte andra vänsterkurvan för att göra ett bra sista språng. Mitt fel , hemma så har vi i huset bara sprungit rakt för att sen få belöning (ja det går inte annat tyvärr om man inte skall pulsa runt i halvmetern snö ute förstås). SJälvklart så tycker Ceasar att han skall få sitt godis efter denna raksträcka och vill då hoppa upp och skutta efter godis.


Gooodis matte.

Ceasar placerade sig till slut på reservplats (5:a) i bästa hanhundsklassen, inte illa trots sin prestation , tyvärr så missade vi certet med en hund före oss, men det kommer nya chanser så vi är inte ledsna och Ceasar har precis börjat sin utställningsbana. Mer träning krävs dock.


Stå framför domaren kunde han iallafall.

Nettes tur och fortfarande ont i ryggen. Bara att bita ihop. Dessutom hårdare konkurrens denna gång i unghundsklassen

Uppställning!

Nette kändes riktigt bra idag, hon var glad, lugn och sansad och på g idag. Inget strul alls. nu har Nette fått gått på bantning i nästan två veckors tid och var nog extra glad att att få gå in i ringen, det vankades godis och hon var jättesugen på köttbullarna i min ficka.


Snäääla, en liten smakbit till?


Tandvisningen gick perfekt


Bedömning framför domarbordet.


och lite springa

Nette placerade sig som etta med CK i sin grupp, jätteroligt, lite väntan till konkurrensen, nu gällde det. Hur skulle det gå undrade jag. Nette Skötte sig super och placerade sig som 4:e bästa tik och lyckades knipa CERTET. Äntligen fick hon sitt andra cert och nu återstår det bara ett kvar som hon måste ta efter hon fyllt två. Tar hon det så blir hon svensk champion. Jag hoppas och håller mina tummar.

Dagen blev jättelyckad. Trevligt folk runtomkring, glad och nöjd man och barn, det är viktigt det. Lite shopping, ett baggenbälte som jag har velat ha och sen hem. Men först stanna till hemma hos Johnnie och Micha för att hämta upp ungarna, som absolut INTE ville åka hem. De ville vara kvar hos sin morbror och leka. Det är jättekul att de har haft det bra och de skall tillbaka till sin morbror när vi skall ned till Göteborg på utställning. 
  

Kommentarer
Postat av: Eva

Grattis till certet. Ha en riktig God Jul så ses vi i Göteborg.

2010-12-20 @ 09:42:36
URL: http://prickhundar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0