3:dje Advent

Redan tredje advent. Idag så har vi rensat ut husvagnen och satt ut den på annons på blocket för vinterpris/inbytespeng  på 75000. Det finns ingen sådan vagn ute nu till ett så bra pris, så nu får vi se om den blir såld, annars så blir det inbyte på den när vi skall till husvagnsfirma uppe i värmland i januari för att kolla på en större vagn som de har där. Den vagn som vi har fastnat för är en Kabe 700 som de håller till oss tills att vi har kunnat titta på den och det är i januari först, efter my dog. Man kommer att sakna den lilla vagnen och vi ville ha kvar den, men vi behöver mer plats.  Det planeras eventuellt även en långresa upp till Norrland igen fast i maj. Vi följer med Theo upp med husvagn när han skall vara borta i 2 veckor, så efter Iggesundsutställningen tänkte vi dra vidare uppåt, och det faller så väl på plats i tiden att vi tänkte eventuellt ta Piteåutställning och kanske även Överkalix, vi får se, det krävs lite planering med att få ihop allt. Efter det så börjar det dra ihop sig för mig att återvänta till mitt arbete på deltid igen.

Vi har haft dop igår. Eleonora döptes i Runtuna kyrka så nu är alla barnen döpta.




Min bror och även Eleonoras gudfar.

Dopklänningen som Eleonora bär är även jag, min bror, André och Beatrice döpta i, det är jätteroligt att den har gått vidare.

Vi var även idag ute och handlade och tittade då förbi stadium outlett. Jag som behöver nya promenadskor gjorde ett superfynd. Ett par reebokskor som egentligen skulle kosta 899 kronor var på superrea till ett ynka pris på 200kronor. Det kallar jag en bra affär. Hemma sen efter middag, braständning mm så satt jag till slut ned i soffan med Eleonora i knät och kollade igenom dopbilderna ifrån igår så lyckades då Eleonora köra upp sin lilla tumme upp i min näsa och rev mig på insidan av näsan så att det började blöda i näsan. Det droppade till och med på golvet . Theo som precis kom in med Ceasar ifrån hans rastning fick ta Eleonora i sin famn så att jag kunde skynda in till toa för lite papper som snabbt blev ihoprullad och upptryckt i näsan. Så kan det gå med små barnfingrar.

Imorgon blir Eleonora 7 månader och min bror fyller 26 år, nästa helg skall vi till hundmässan i Stockholm på utställning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0