2:a Advent 5/12

Idag var vi ute  en stund i pulkabacken. Jag och André delade plats på snowracern, en snowracer som är drygt 25 år gammal och fungerar perfekt fortfarande. Denna snowracer har fått vara med om mycket och drygt 25 år senare sen den kom in i vårt hem , så åker jag fortfarande på den, fast nu åker jag med min son som min pappa och jag har gjort en gång i tiden för väldigt länge sedan. Roligt hade jag och André och jag kommer defenitivt ha träningsvärk i arslet om inte det så kommer jag vara öm efter alla gupp som var i backen. Sladd till höger sladd till vänster hopp, skutt, det är roligt att åka snpwracer.Beatrice ville inte vara ute så länge, hon var frusen och ville hem. Äntligen så har jag kunnat gå min halvlånga runda med hundarna. Den senaste veckan så har ju magsjukan hälsat på här hemma och så har jag varit så förkyld med. Ute på åkern gick en stor flock med en massa hjortar, de är väldigt magnifika.

Hemma så har vår stora spegel brakat i golvet. de skyldiga heter Beatrice och André, blev lite ledsen sur över det. Mest så kunde de ha kommit till skada i alla vassa skärvor och splitter. Det bar ett väldans brak när den föll till golvet. Jag satt just då och kollade in en polarvagn som vi funderar på att byta till. Vår husvagn är för lite för liten, även om vi gärna vill ha kvar den, men det krävs lite ombyggnad för att anpassa den till oss. Denna polarvagn som vi sett är en 590 97:a med boggie som såg fin ut. Vi får se vad och hur vi gör.


sommar


Höst


Vinter

Härliga årstider.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0