Onsdag 4/8

Det har målats färdigt här hemma. I förrigår så hämtade min man en liten skylift som vi hade bokat så att vi kunde måla högst upp vid nock och vindskivor. Nu är min man lite höjdrädd så det blev jag som fick agera målare. När jag började måla så var det uppehåll, efter drygt en timma efter att jag hade börjat måla så kom regnet. Målningen kunde fortsätta för det målades under tak, det regnade hela dagen. Hundarna fick dras ut med koppel för att de skulle gå ut och göra sitt. På kvällen somnade jag på soffan med Eleonora,

Igår var det bättre väder och målningen blev det klar till slut, men det var inte lätt. Fick tampas lite med getingar som har byggt bo uppe i ena nocken. Tyvärr kunde jag inte komma år boet med insektsmedel så det är kvar, däremor så blev deras ingång nedsprejad så de som kliver i det kommer att dö. Fick ta lunchpaus, det blev lite mycket getingar ett tag och de var inte direkt glada. Efter ca 1,5 timma var läget lugnare och jag kunde slutföra målningen. Som kvällen innan så somnade jag igen på soffan med Eleonora brevid mig. Det är jobbigt att måla, man blir så trött efteråt.

Idag hade vi ett bokat möte med en av husägarna till de hus vi skall titta på, det var huset i Runtuna som var först ut. Det huset är bra, många rum med stora ytor. Huset är 100 år gammalt så det är mycket charm i det. Kan väl säga att jag egenligen vill ha det huset,vi kom bra överens med husägarna, barnen tyckte om huset väldigt mycket, speciellt den springvänliga trädgården med fruktträd, men vi har två hus till att titta på, en i Eskilstuna och en i Vagnhärad. På lördag skall vi titta på huset i Vagnhärad och nästa vecka E-tunahuset. Ceasar fick följa med oss idag på bilturen, han blev lite åksjuk på vägen dit. Sånt händer, men han var lika glad ändå när man tog ut honom ut bilen.

Beatrice har haft feber idag så hon sov mest under dagen. Hon var dock pigg när vi var på husvisningen och plockade äpplen i trädgården som hon ville tugga på, ett gott tecken på att febern gått ned.

Väl hemma sen så blev det en massa bus på hundarna, det är härligt att se den leka så bra. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0