Måndag 23/8

Är hos brorsan med barnen, hundarna och katterna. Vi sover över här fram tills imorgon så slipper huset bli stökigt igen nu när vi har visning av det, orkar inte mer stressstädning i dessa dagar. Jag är superförkyld ( det var länge sen jag var så här risig). Det bröt ut riktigt ordenkligt efter utställningen i lördags.

Vi börjar med lördagen (i fredags hände det absolut inget intressant, bara en massa fix inför husvisningen). Vi stressade iväg och var sena som vanligt, André som skulle överlämnas till min bror på morgonen fick istället följa med ner till norrköping. Vi hann precis, jag hoppade av med Ceasar som skulle ställas först, skyndade ned till ringen och hinner andas i 5 minuter och sen var det dags. Ceasar var åter jätteduktig och placerade sig som 1:a bland valphanarna. Sen blev det till slut en BIR-placering för Ceasar. Så jätteroligtl, inte vad jag hade räknat med idag. Jag fick sen hjälp av snälla Jenny att ta hand om Ceasar när jag sprang iväg till min mans bil (som var kvar i bilen med sovandes barn och hundar) för att hämta upp Nette ,Eleonora och buren. Det var egentligen mening att Theo skulle vara med men vi beslöt att i och med Ceasar blev BIR så vände Theo hemåt med barnen och Adelle, vi andra väntade på valpshowen senare under dagen. Beatrice var dessutom sjuk så det var det bästa att göra och vi behövde dessutom slutföra städningen hemma. Sagt och gjort så blev jag Eleonora, Ceasar och Nette kvar i Norrköping över dagen. Nette skötte sig jättebra denna dag, troligtvis så var jag mindre nervös över utställningen och med stressad och hade tankarna mot hemmet och vad som behövdes göras där. Nette fick etta i bedömningen, placerade sig som etta med CK. Äntligen ett CK igen. Man tappade tron och hoppet på om hon skulle få fler CK:n eller inte. Hon har ju  i och för sig fått HP:n de sista gångerna trots att hon var mindre glad i ringen. Idag var det bra och en glad Nette. Jag kanske alltid skall vara lite småstressad och sen till utställningar. Det verkar som det går bäst då för oss. Även idag höll Nette på att få en bråkstake över sig, men idag bekom det henne inte.  Under denna dag fick jag inkvartera gänget med Jenny och Alexandra som dessutom var så snäll att hjälpa mig att ta hand om Eleonora. Ett stort tack till er. Ceasar skulle sen in i stora ringen för alla birvinnande valpar, det var ett gediget gäng. Men han tycker inte om högtalarna, jag förståt att man har dessa och att det spelas i dem, men att det är så högt att jag inte ens hör vad ringpersonalen säger så är det för högt eller felplacerade högtalare. Det gick som det gick, Ceasar var jätteduktig ändå, vi får hemmaträna med musik ute sen.

Min bror Johnie som tidigare på dagen hade fått André avdumpad hos sig av Theo på vägen hem, var så otroligt snäll och hämtade mig  och gänget i Norrköping för att sen stressa hem. På vägen hem kom huvudvärken och febern. Hostan kom någon dag tidigare. Hemma var det full fart så det var bara att ta panodil, svida om till oömma kläder och börja städa, Johnnie tog gräsklippningen och det sista utomhusmålningen, vi andra höll på inne. Middagen bestod av en sen pizza, hemfärd vid 21 för Johnnie som var snäll att ta med sig André hem till sig.

På söndagen var det meningen att jag skulle till e-tuna på hundutställning, men jag mådde så dåligt med feber, när jag klev upp ur sängen kändes det som om huvudet hade fått en liten djävul som satt och bankade för fullt, inte ens panodil hjälpte, så tyvärr mot min vilja så blev i hemma ifrån utställningen. Jag tröstade mig att det kommer fler. Hjälpte min man så gott det gick med damsugning, undanplockning mm, han var tvungen att åka iväg med jobbet sön-tis. Jag packade in hundar katter och barn i bilen för att åka till min bror för övernattning. Beatrice mådde bättre och knaprade på ett äpple i bilen, plötsligt skriker hon och jag ser något flyga iväg, hon hade blivit getingstucken på läppen, som tur är så tål hon desssa bra, men det gör så ont. Getingarna är djävulska nu, sticker på en gång så fort de har landat. Visningen gick inte som förväntat, mäklaren trodde att det berodde på det jättefina vädret som var, även en annan mäklare längre upp i området hade dåligt med besökare. Vi hoppas på det bättre idag, annars så får vi se vad mäklaren hittar på istället. Bättre annonsering kanske vore mitt förslag.

Kommentarer
Postat av: Michelle

Usch.. Samma sjuka som jag haft/har, inte alls kul. Tråkigt det med visningen :(

2010-08-24 @ 19:38:52
Postat av: Eva

Grattis till Birvalp jag förstår inte att det måste ha högtalarna så att valparna blir rädd.

Fy att bli getinstucken det gör ju så ont. Vi ses igen på någon utställning. Lycka till med husförsäljnngen.

Kram

2010-08-26 @ 14:42:06
URL: http://prickhundar.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0