Lördag 7/8

Vi var idag iväg till Vagnhärad och tittade på huset där, litet charmit hus invid en bondgård, men det var Runtunahuset vi ville ha. När Theo ringde till ägaren till runtunahuset så var det en familj till som absolut ville ha huset och kunde hyra det redan ifrån september, men att vi skulle få ett defenitivt svar på måndag om vem som skulle få hyra huset. Shit, man blev alldeles kall i magen, skulle "vårat" hus gå till någon annan. Vi satt tysta och funderade i bilen tillbaka till min bror för att tömma ur släpet med kartonger som vi dumpade där på förmiddagen det blev även lite fika ( Mischas goda rabarberpaj). Väl hemma så mejlade Theo till husägaren för att vi var tvungna att veta som senast imorgon söndag för att vi skulle kunna meddela till vagnhäradsägarna om vi skulle ta deras hus. Gjorde lite middag och sen gick jag ut med hundarna, när jag kom tillbaka pratade Theo i telefon, när han var klar så så berättade han -RUNTUNA ÄR VÅRT. Jag kan inte tro att det är sant. Det är en speciell känsla över det där huset, svårt att beskriva, men det känns så hemma. I veckan så skall det skrivas hyreskontrakt och komma överens om inflyttningsdag. När vi har fått vårt hus såld så får vi köpa loss Runtunahuset, då blir det vårt på riktigt.

Det har regnat och åskat hela kvällen. Vi och de närmaste grannarna har haft ström ,men de boendes längre in i området har varit strömlösa större delen av senkvällen. Undrar vad de tänker när de ser att vi har ström och inte dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0