Lördag 28/8

Lite sovmorgon idag, klockan var runt 7.30 när jag klev upp. Lite utegöra idag, klippa gräs, trimma, slänga skräp på återvinningen. Jag var kvar hemma med Eleonora, Beatrice och alla fem hundarna när min man och André åkte iväg med släpet fyllt med skräp.

Det har varit en bra dag. Hela familjen var ute på tomten, en och en annan hund hittade nån pinne som de hade dragkamp om, lite kamp om en gammal fotboll mm. När jag gick in för tillagning av lunch så hängde gänget med, smakbit kanske? Lite vila sen med Bea och Eleonora på soffan till filmen Dumbo. Min man passade på att klippa klart och trimma lite. Lite eftermiddagsslapp framför tv:n. Det var länge sedan det hände. Middag, kållåda, gott. Det tycket även hundarna som lyckades smita in i köket och snabbt fånga upp Beatrices smulor på golvet. Efterrätt, glass med ljummen rabarbersylt. Det blev en hit, barnen slickade ur sina skålar.

Beatrice försöker att bli blöjfri, på sitt sätt. Hon tar av sig byxor och blöja och springer runt som vilken nakenfis som helst. Kisa på toa? vad är det? Flera gånger har jag och min man satt henne på toan med en skl barninsats på, jätteroligt att sitta på, men kissa? nä det gör jag i köket. Att det är skönt att slippa blöjan har hon kommit underfund med iallafall. Snart så hajar Beatrice att man kissar på toan och inte på golvet.

Kommentarer
Postat av: Michelle

Det e ju klart att det ble gott. Rabarberna kommer ju från oss ;P

2010-08-29 @ 19:17:04
URL: http://miche.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0