Fredag 27/8

Äntligen fredag och en helg utan en massa måsten och inga tider att passa. Förhoppningsvis så kanske det blir lite sovmorgon imorgon. Ja lite gräsklippning och lite ogräsborrtagning med ättiksblandning blir det till helgen, men inget som brådskar. Ättika på ogräs är verkligen effektivt. Sprutade ut lite på stengången igår, idag var det visset, helt giftfritt (ja inte för ogräset), barn och hundar kan råka springa på det utan att man behäver oroa sig. Det blir mer ogräsbesprutning imorgon.

Vi har en bananätande hund, Beatrice fick sin mellanmålsbanan, och jag hör henne ilvråla ifrån soffan. Där står Ceasar och försöker att norpa hennes banan. Han brukar vilja äta det Beatrice äter på (kan ju vara något riktigt gott enligt honom), oavsett om det är gurka, äpple, torrfoder mm, men banan trodde jag inte. Prövade att ge honom en bananbit, den åts upp. Han hade en publik som bestod av två hundar, mig och barnen, alla såg förvånat på honom när han smaskade i sig bananbiten.

Är hundvakt i helgen åt Cobra och Trym. Brorsan skulle först iväg med sitt arbete och sen ta en tripp ned till Mischa i Halland, på söndag kommer han hem igen.

Jag trasslade mig åter igen i täcket inatt, vaknade med en maträtt i huvudet och det var jag tvungen att prova idag till middag. Det bestod av lite lövbiff, ungsrostade rotgrönsaker med en kallrörd vitlöksås till. (viltöksåsen bestod av cream fraische, vitlök och en skvätt limesaft, lite salt och lite peppar, min man gjorde såsen). Jag måste säga att det var supergott, barnen fick pommes frites istället för rotgrönsaker. När jag var ute hos brorsan för att hämta hundarna så passade jag på att ta lite rabarber. Det blev fem syltburkar av dem, det blev en god sylt av rabarbern. Imorgon skall lite sylt avsmakas som eftrerätt, lite ljummen med gammeldags vaniljglass. Det blir nog gott.

Kommentarer
Postat av: Monica

Hlkade in här via dalmatinerforumet och blev nyfiken på ättikspriten som ogräsbekämpare, anvånder du den outspädd d v s direkt från flaskan?



Fina hundar du har hoppas att det går fortsatt bra i framtiden

2010-08-30 @ 15:29:20
URL: http://pudal.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0