1/8

Jaha då var det redan Augusti nu då.

Beatrice fyllde två igår, favoritmorbrorn med flickvänn var på besök samt att svärföräldrarna också var här, Mormor kunde inte komma, hon är sjuk. Det firades med tårta, en rosa självklart och lite annan fika. Beatrice var lite blyg till en början, hon hade vilat middag och var lite yrvaken när besök kom in genom dörren. Beatrice kom snabbt över att hon var blyg och var sen i sitt vanliga esse som BEABUS. Efter tårta så blev det lite bärbusk-grävningför min bror av några plantor som min bror skulle ha med sig hem. Hans hundar (numera) Cobra och Trym var också med. Vi tog först ihop Trym med Ceasar så att de skulle bekanta sig bättre utan att alla tjejer var med och hetsade. Det gick så superbra med dem tillsammans så det blev sen utsläpp av Cobra och Nette, det blev full fart. Stackars Adelle fick vara kvar inne en stund till men hennes löp är snart slut. Efter ett tag blev det skifte, Adelle ut till tjejerna och grabbarna fick komma in. Svärföräldranas lilla hund fick vara i husvagnen som de sov i. Trym och Fernando går inte ihop tyvärr. 

För två dagar sedan när jag var ute med hundarna i skogen så kom den ilskna grannhunden emot oss, jättekul haha, här kommer jag med tre kopplade hundar varav en är riktig superbitchig just nu, så kommer den ilskna faanskapet emot oss, snabbt tänkte jag vem måste jag eventuellt släppa. Kom snabbt fram till -INGEN, två utav tre skall ställas snart och den trejde skulle kunna orsaka med skada på den andra hunden än vad den skulle skade mina och jag har inte lust med någon veterinärvård.Tur är så kan jag hålla emot dessa tre men den bångstyrigaste av dem denna gång var Adelle. Hon tyckte inte att den där lilla fanskapet skulle vara aggresiv emot henne. Nette och Ceasar morrade lit och kunde inte förstå varför den andra hunden var så hotfull emot dem,för så skall man ju inte göra mot andra hundar. Faanskapets matte sprang och hojtade och gastade på denna hund som sprang runt mig och hundarna, till slut så fick hon tag i sin hund. Jag stod kvar på samma plats hela tiden och kunde sedan gå vidare ut mot ängen där mina hundar kunde släppas, utan en ilsken hund efter sig. På vägen tillbaka blev det bus i kopplerna, varav Ceasar lyckas sno in sig i mina ben och Adelle kom i fart och lyckades slå undan mina ben. Landade på vänsterskinkan och armbågen, svor flera låånga ramsor och konstaterade att det gjorde j-vligt ont i skinkan. Litet skrapsår på armbågen och handen är inget bekymmer, men på skinkan är jag öm, har en lång rand om ca 20x5 cm som är lila, men jag är öm på en större yta än så. André frågade idag vem som hade gjort så, jag svarade att jag hade ramlat. Han frågade vem som hade gjort att jag ramlat, jag svarade - hundarna. Jaha tyckte han och sade inget mer. Efter ett tag frågade han om det gör ont och petar på den lila randen. Ja säger jag. Han säger sen, du är lila där, och så petar han igen. AAJJ, men jag höll minen och sade snällt- ja, jag är lite lila där.     

Idag har hela familjen varit ute HELA dagen och fixat till i trädgården. Adelle var med ute, hon hade i och för sig bjöja på sig för säkerhets skull. Ceasar har upptäckt att hon luktar gott. Det övergick snabbt till bus istället med Nette och Adelle lekte med André. Så nu är alla supertrötta, vi, barnen och hundarna. 

Imorgon skall det hämtas en skylift som vi har bokat så att vi kan bli klara med husmålningen, så nu vet jag vad vi har att göra i två dagar. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0