Torsdag 15/4

Barnen lämnades till dagmamman av min man idag. Jag själv kunde ta det lungt och ut hundarna på en promenad. Kände av förvärkarna så det var rätt skönt med promenaden. Det blev en lite längre bit idag, ca 5 km gick vi idag, men det är en risk att gå ut så långt själv, speciellt nu när jag hade glömt att ladda telefonen så batterierna lade av när jag var ute. Det var väldigt skönt väder ute idag. Självklart så hittade hundarna en massa hästskit som de kvickt slukade i sig innan jag ens hunnit fram, blää. När vi kom hem hade jag varit ute med hundarna i en timma, det blev lite längre tid än beräknat, men jag var inte stressad jag hade en timma kvar tills jag var tvungen att bege mig till barnmorskan för en kontroll.

Hos barnmorskan var alla värden bra, vikten idag ligger på 72,6 kilo. Bebisen låg rättvänd och dessutom fixerad så barnmosrkan tror att det blir en bebis snart. Bebisens vikt trodde hon kunde bli max 3-3.2 kilo, om jag går tiden ut dvs. Med tanke på alla tätare förvärkar jag har haft så är det ganska nära nu sade hon. Hon hoppas iallafall att bebisen kan vänta fram tills på måndag, för då slipper jag åka till ett bb med neutalavdelning. Innan v. 36 så ränkas alla bebisar som prematurer och skall då förlösas helst på ett bb med neutalavdelning, ifall om något skulle hända. Nu har jag redan varit på ett sådand bb och vill inte dit igen, utan jag vill till bb södertälje, där är man alltid välkommen, inget stress, aldrig fullbelagd och mycket trevlig personal har de där.

Imorgon blir det inget särskilt, lite städning, målning av en vägg i sonens rum (om jag orkar) och vila, självklart en liten tur ut till skogen så att hundarna får leka av sig med varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0