Tisdag 6/4

Ledig dag idag och hemma med barnen. Beatrice behövde nya ofodrade gummistövlar, de andra har hon vuxit ur och André skulle få sig ett par vårskor han med. Det bar iväg till skopunkten och det hittades både skor och stövlar. André var på språnghumör i butiken och rejsade runt, pinsamt. Han fick sig ett par tillsägelser och sedan var det lungt. Jag hittade ett par röda tygskor, vet inte vad det är men tidigare har jag fått för mig att jag skall ha ett par röda skor i år. Sedan bar det hemåt och det blev lunch. Barnens nya dvdfilm en samlingsbox medfåret shaun kom idag med posten, det är deras favorit. Till och med jag tycker om att se dem. Rätt rolig faktiskt.

Medans barnen tittade på film passade jag på att försöka städa lite, vi har en hel del färg runttrampat här hemma av både barnfötter och tassar, men vad gör det. De vill ju bara vara med när man håller på, Beatrice tyckte att golvet behövde målas för ett par dagar sedan och fick tag i rollern och rollade för glatta livet och hade jättekul, det tyckte inte jag, men det lönar sig inte att skälla utan att konstatera att man hade varit slarvig och låtit rollern ligga framme i hennes tahöjd, jag fick skylla mig själv. Nu går färgen att ta bort med vatten och scotchbrite ifrån laminatgolvet, tur. Adelle skall alltid vara med när man målar så hon har lite färg på sig, Nette lyckade att hålla sig ren iallafall, tur det i och med att hon skulle ställas ut. Trym stampade rakt ned i färgtråget och knallade runt, med ett koppel efter sig för han skulle ut med husse precis strax efter.  Imorgon blir det att tapetsera en fondvägg med min mans hjälp, skulle ha gjort det idag, men har haft lite sammandragningar nu på kvällen så det blir vila för min del ett tag nu.

Kommentarer
Postat av: Michelle

åå fåret shaun e ju hur kul som helst.. haha

2010-04-07 @ 23:20:23
URL: http://miche.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0