Söndag 25/4

Denna helg har det arbetats mycket. Inte så mycket golvläggning för vi passade på att utnyttja det fina vädret till att rensa ute i trädgården, en massa skräp åkte till återvinningen och en del eldning har det blivit också. Plantering av en del tujor som fortsättning på våran tujahäch har det blivit också, det så g så galet ut när det fattades 2 meter tuja fram till grinden, nu går den ända fram och det ser genast mycket bättre ut. Barnen har varit helnöjda med att få vara ute så mycket och få springa runt och göra som de vill ute.

Nette skar sig i baktassen igår, troligtvis i skogen på något vasst uppstickande, jag såg ett väldigt gammalt taggtrådsstängsel i skogen, visste inte att det har varit ett inhägnat område en gång i tiden, för nu är det iallafall naturreservat. Det kan ha varit där som hon skar sig, där går jag inte fler gånger iallafall. Såret är inte djupt och jag kan tvätta det själv, det blöder inte om det nu och det ser fint ut, men jag håller koll och tvättar rent, påse på vid promenad till jag ser skorpa på det. Hon har inte ont och bryr sig inte heller om det. Men av erfarenhet av olika tassskador så kan det bli otäcka sår och inflammationer av ytterst lite om det inte hålls rent.

Ingen bebis än, den verkar trivas jättebra, destomer jag promenerar, jobbar i trädgården mm desto mer vill den vara kvar, ungefär så känns det. Den får inte komma den 8 maj iallafall för då fyller André år och vi har tänkt att han skall få ha barnkalas då med sina kompisar, 4 år blir killen, tiden går sååå fort, man märker av det mer när man har barn och Beatrice blir 2 år i juli, som sagt tiden går fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0