Skärtorsdag 1/4

1:a April och skärtorsdag, halv arbetsdag idag. Vaknade med jättehalsontet allan. Kände redan igårkväll att det var något på g i halsen. Känner mig även tjock i halsen så det har varit en del varma drycker för att lindra det hela. Hur skönt var det inte att det var halv arbetdag idag. Ännu bättre är det att man är ledig imorgon, det innebär lite sovmorgon. Min man och André skall iväg till min brors jobb för att mecka lite med sin kära hobbybil, en jaguar x300. André är eld och lågor varje gång man skall dit och imorgon så kommer de att åka vid halv 9-tiden. Jag och Beatrice uppsluter senare, skall även passa på att spola av min bil i deras tvätt som de har på verkstaden. Annars så kommer jag att ta det lungt, förbereda Nettes utställningsprylar mm. Kloklippning får jag ta imorgon kväll på jyckarna, behöver min mans hjälp att hålla dem, man är inte så smidig just nu.

Besöket hos mvc gick bra igår, barnen var exemplariska, men jag hade låtit dem leka lite innan på lekplatsen en bit därifrån, sen att jag mutade med en varsin klubba när vi var inne på mvc gjorde susen.

Idag på jobbet under lunchen diskuterade ett par kollegor till mig om grisar äter champinjoner. En kollega påstod att de inte gör det, för de undviker demo m någon konstig anledning, även fiskbullar åt de inte. en annan kollega påstod att de faktiskt äter champinjoner, vi andra lyssnade roande till ämnet, någon försökte ta reda på fakta gemon eniros söktjänst, men det fungerade inte just då, då ringe en annan dit och ställde frågan. De på eniro måste ha trott attt det var ett aprilskämt. Men de kunde inte svara. Enannan googlade upp telefonnummer till en grisbonde som bodde i kristianstad, så då ringde den ena kollegan som höll i diskutionen till bonden, som då fakstiskt var inne, ställde frågan om grisar faktiskt äter champinjoner eller ej. Bonden måste ha trott att någon drev med honom, men när han förstod att min kollega menade allvar med frågan så blev svaret att de äter champinjoner, men det är lite dyrt att utfodra dem med det. Ja vad säger man, förrutom attt man skrattade gott en stund på sin lunchtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0