Onsdag 21/4

Äntligen, en ny sladd till laptopen. Min man hittade en till slut idag. Min bil är på service av växellåda, det var inbokat sedan ett tag, få se när jag kan få tillbaka den. Troligtvis imorgon fredag, hoppas jag. Nu märker man verkligen hur pass man saknar den när den inte är hemma, tidigare så har den mer eller mindre kunnat stått en hel dag utan att man har behövt åka iväg på diverse ärenden. Nu när man inte har haft den hemma så har man verkligen behövt åka iväg. Inhandling har då istället fått skötas av min man. Dock glömde jag att påminna om nya tvättlappar till Beatrice, men toapapper har fått fungera, blir lite mer smul av det bara vid blöttorkningen.

Satte upp spindelmannenbården som André valde till sitt rum. Självhäftande är den och mycket enkel att sätta upp. Det blev en bit över, så jag har suttit och klippt ut spindelmannen ifrån bården och har sedan satt upp dem lite här och där i rummet. Det blev en succe, barnen tyckte det var superfint, Beatrice ville inte gå ut ifrån hans rum utan ville fortsätta att titta på bliderna och bården. Pojkflicka tro?

Tog en kvällstur med hundarna trots vädret, det var skönt att få komma ut och röra på sig lite i lugnan ro med hundarna. Först så ville de inte gå ut utan satt och väntande på trappen, men när de såg att jag kom ut så fattade de att de skulle få gå till skogen och då glömdes vädret bort.

Nette har nu anmälts till utställningen den 6/6 som är i Norrköping, barnvakt till André och Beatrice är ordnat så det blir bara jag , min man och lillkrabat som åker dit , självklart hundarna också.

Min bror och hans tjej är nu på väg hem hem ifrån Paris, flyg efter flyg har varit inställt efter vulkanutbrottet på Island. Jag tror att de nu tycker det är skönt att få komma hem efter många många timmar på flygplatsen. Det är bara att välkomna dem hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0