Måndag 12/4

Kändes lite konstigt att inte åka iväg och jobba efter att man hade lämnat barnen hos dagmamman. Jag tog en långsam promenad med hundarna i skogen och ute på ängen och njöt av lugnet och fågelkvittret, i normala fall så brukar man ha en runda som skall tas på en vis tid för att man skall få ut hundarnas promenad på mornarna samtidigt som man har haft en tid att passa för att inte komma försent till jobbet. Nu är inte det något speciellt stressig promenad man har gjort på mornarna, utan det har faktiskt varit en stor befrielse att kunna få göra sin morgonpromenad i friska luften oavsett väder. Man vaknar och blir pigg, ny energi laddas inför en tung jobbdag. Just idag var det extra speciellt, en promenaddag själv utan att behöva tänka på tiden och jobb. Nu har jag semester ett par veckor och sedan går det över till mammaledighet, om inte lillkrabat får för sig att komma tidigare dvs. Har haft en hel del skl förvärkar och jag känner att lillkrabat har vänt sig åt rätt håll nu. Idag är det endast 33 beräknade dagar kvar, men vi får se när den lille vill komma, som det har känts nu de senaste dagarna så kommer det inte att dröja 33 dagar men man vet ju aldrig i och för sig. Nästa mvctid har jag på torsdag och det blir nog den sista som hinns med.

Har förberett vagnen till en liggvagn igen så den är nu klar, lilla vaggan som har varit undanstoppad har tagits fram och rengjorts och lakan o madrass har blivit tvättat, så den är också klar. Den skall lillkrabat ha på nedervåningen. I vårat sovrum har vi införskaffat en ny madrass till spjälsängen när vi var på ikea igår med hela familjen, den förra gjorde Trym konfetti av för ett tag sedan, men den var ändå tvunge att bytas för det var så mycket kräkdoft kvar i den sedan Beatrice var magsjuk fast den hade blivit tvättat. Inte undra på att Trym gjorde konfetti av den, det var nog en härlig doft för honom. På barnavdelningen hittade jag ett gosedjur i form av en dalmatiner, som jag tycket skulle passa jättebra i min bil, men det tyckte inte André som omedelbart adopterade den till sin vovve. En ny sängmobil till vaggan hittade jag också, den andra vet jag inte vart den har tagit vägen, men de kostar inte så mycket, så vad gör det om den andra dyker upp sen vid något tillfälle, har man en annan att byta ut med istället.

Har städat undan en del gammalt porslin som man inte använder, de skall skänkas till myrorna istället för att de bara kastas, blev lite mer plats i skåpen nu, lite gamla kläder skall också skänkas dit och även en gammal men en hel fungarande bäddsoffa skall skänkas bort till dem, den har bara stått och tagit plats och ingen vill ändå sova i den de få gånger vi har haft besök som sover över. Det har blivit tältsängar istället, så då tyckte jag och min man att då gör vi oss av med den. Skall ringa och kolla med deras hämtservice när de kan upphämta dessa saker.

Skall även boka tid för Adelles höftledsröntgen, vi börjar med henne och min man hjälper mig att ta henne dit på röntgen, jag måste få veta av en expert om det verkligen är en knashöft eller om det är felröntgat. Har inte velat köra agilityhopp med henne i och med det. Hon visar inget knasigt och är heller inte stel på något vis. Kommer att vänta nervöst och spänt på nästa utlåtande. Nette kommer troligtvis att röntas i juni, det är planerat så iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0