Torsdag 31/12 NYÅRSAFTON

Sista dagen på detta år. Brorsans dobbermanntik Cobra fick komma över till oss idag, hon är skotträdd och kan inta vara hemma hos mina föräldrar. De skulle vara hundvakt åt henne i några dagar nu när min bror har åkt ned till sin flickvän som bor i Halland. Våra hundar blev glada över cobras visit hit, speciellt Trym. Trym och Cobra kommer alltid speciellt bra överens. De leker alltid med varandra, de andra leker också , men de hittar alltid på
annat efter ett tag.


 Jag och André var ute en stund idag och lekte i snön, passade även på att springa lite med Nette med det nya utställningskopplet. Kopplet fungerade bra men det var lite halt ute. Måste få henne att inte gasa på så mycket när vi springer. Hon eldar på som en skenande noshörning som även kan få för sig att tränga mig ibland. Det skulle vara en syn om jag trillar inne på utställningen. Först en skenande noshörning til följd av en halvtjockis som ligger på golvet. I dagarna har jag gått och väntat på nummerlapparna till My dog, började bli lite nervös för att de inte skulle dyka upp, men igår så låg de brevlådan. Även kuvert ifrån Royal Canin låg där, ett med en rabattkupong på hund-/eller kattmat. Jättebra. Sedan var det ett till ifrån dem. Blev genast nyfiken och öppnade det genast. Där i låg ett brev att jag hade vunnit via hund- och kattklubben två stycken fribiljetter till My dog. JIPPI!! Kunde det bli bättre? Jag har ju fri passage i och med att jag ställer Nette, men min man hade det inte, förrän nu. Vi har i dagarna också letat en bättre begagnad bil typ en mimibuss som Escpace med fem till sju säten, helst med dragkrok. Vi har hittat fyra bra bilar varav två med drag. Skulle vi välja en utan drag så kan min bror sätta dit en senare sa han. Man har tur att ens bror är bilmeck, det har räddat en flera gånger. Tyvär så har vi efter mycket våndan beslutat att vi faktiskt behöver en större bil snart, även en större husvagn kommer att behövas, kanske inte till nästa säsong men till säsongen efter behövs det verkligen. Blir lite trångt i en 502-vagn med tre barn , två vuxna och tre hundar. Kanske en 650-vagn med tre-våningssäng och dubbelsäng med en u-grupp som man kan äta vid. ? Men det får vänta, de kostar en del sådana vagnar.

Gott nytt år på er alla och tänk på alla hundar och barn som inte tycker om smällare, för det gör vi.
















Kommentarer
Postat av: Maria & Amy

Så skönt att ni slipper fyrverkerier, vi kanske slipper ha det så nära.

Grattis till fribiljetterna, det var en bra julklapp.

Jag ska ställa ut Amy på en inoff här hemma 23 januari. Skulle ha varit en kvinlig domare men det blev förstås ändrat:( Nåja vi ska prova i allafall.

Gott Nytt År på er.

2009-12-31 @ 18:18:47
URL: http://dalmatiernamy.blogspot.com/
Postat av: Katta

Gott Nytt år! Som tur är är inte mina hundar rädda för smällare än så länge...!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0