Torsdag 10/12

Jag skulle egentligen ha jobbat sent idag, men vi skulle idag ha luciafirande uppe i dagbarnens lokal, så jag tog några timmar kompledigt för att kunna vara med och se luciatåget. Det var utomhus så det var mössa och vantar på. André var tomte och Beatrice en pepparkaksgumma, så söta barnen är när de kommer i luciatåget. André kunde som vanligt inte stå still länge då det vankas sång, hans dansben sätter igång direkt och det skall dansas. Det märks av på jobbet nu att et närmar sig jul. Det är rätt så lungt på kakelfronten och de som kommer in har mer eller mindre panik att hitta något som finns på lager då de skall hinna med att slutföra sina projekt innan jul. Vilken tur att vi har så stort sortiment på lager. Igår så passade jag på att träna lite fot med Trym innomhus, det tyckte han var roligt. Inte som ute nu, blött, kallt och mörkt. Även Adelle fick lite genomgång på sitt. Nette ställtränade jag, det börjar närma sig My dog i Göteborg nu. Skulle verkligen behöva ett annat utställningskoppel, får se vad jag kan hitta på utställningen som är i Älvsjö nu till helgen, tänkte åka dit för att se dalmatinerna bedömningar. Hundarna får också sitt stannakvar-övning tillsammans nu vid måltid. Det går väl sådär, men skam den som ger sig. De är envisa men jag är envisare. Många gånger åker skålarna upp när de tjuvstartar, även ute innan jag släpper dem lösa i skogen så skall det vara sitt-stanna kvar. Det krävs lite tålamod att få tre ohyfsade jetpaket att sitta stilla innan ett varsågod kommer, men när de väl hör ordet blir de lyckliga och det blir full fart iväg så att löv och pinnar skvätter runt om dem.


Kommentarer
Postat av: Katta

Var får du all din energi ifrån?? Tre hundar, två små barn och ett tredje på väg...Mycket beundransvärt!! =)Jag blir ju helt matt på mina två.Ska du ställa till helgen? Hade tänkt att åka till Älvsjö med Bosse, men det skulle krocka med julfesten på jobbet, så jag hoppade det. Lycka till om ni ska vara med. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0