Tisdag 22/12

Fjärde advent har passerat, bara två dagar kvar till jul. Jag är ledig i en vecka nu, skönt! I söndags efter frukost tog jag en långpromenad med hundarna i den härliga snön, på vissa ställen var det djup upp till mina knän. Hundarna hade kul. När jag kom hem var det barnens tur att få komma ut och åka pulka för det hade jag lovat dem kvällen innan. Jag hade köpt en liten åk-tefat till André. Det var jätteroligt att vara ute och leka med barnen i snön. Senare kom även min bror på fika. Även han fick följa med en tur ut för lite tefatsåkning med André, Beatrice låg och vilade just då. Igår var det inventering på mitt arbete, men det fick lagerpersonalen sköta så vi butikspersonal fick till uppgift att kakla upp nya visningsbås. Det tog sin lilla tid och jag var helt slut när jag kom hem. Det är inte varje dag man står och kaklar själv. Blev rätt nöjd med mitt bås fast det var rakskurna så kallade`"laserskurna 30x30 plattor. det är rätt så mycket knepigare att sätta rakskurna plattor, det krävs mer av underlaget, bl a  att det är slätt och rakt. Somnade på soffan efter hundrastningen, hade tänkt att se klart en film med min man men så blev det inte. Nettes löp har bara slutat efter nån dag bara, men det kommer väl igång på riktigt snart tror jag,men hon får ha ¨på sib blöjan för säkerhets skull ifall det skulle vara ett tyst löp men hon är inte ett dugg svullen där bak men det behöver inte bli så svullet, det visar Adelle på olika löp. Trym däremot tycker sig att hon börjar att lukta något samtidigt som han även börjar intressera sig för Adelle, hon däremot vet jag skall löpa snart för hon börjar svullna lite.  Idag har jag städat och städat, André har haft fullt upp med att lägga pärlplattor, det är en bra sysselsättning och även jättebra träning för finmotoriken. Beatrice har hittat på allt hon inte får, upp på matbordet och riva runt lite i julgruppen, upp på soffbordet och slänga runt de nya värmeljusen i ljushållaren och ned på golvet, ja och så upp på matsalsbordet för at ta sig ett par bett i varje äpple som låg i skålen, apelsinerna som låg brevid lät hon vara. Min man kommer hem sent för att han har julbord på Tyrol med några av sina kunder. Imorgon måste jag införskaffa mig en sista julklapp till Beatrice, hade tänkt mig en docka, för det har hon börjat leka med nu när hon har varit hos dagmamman. Även lite kompleteringar till julmaten behövs och hundmat. Skall också skaffa någon ätbar julklapp till hundarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0