Tisdag 15/12

Snöö, äntligen! Snön kom redan igår men jag var mest inne , André var inte så bra i kistan, men en liten stund var vi ute allihopa. Hundarna var överlyckliga och sprang mest runt på tomten för att försäkra sig om att det var snö överallt. André försökte åka öite snowracer, men det var inte riktigt så mycket snö än för att det skulle fungera bra, Beatrice fick en liten premiärtur i babypulkan så gott det gick. Förra året vid den här tiden var hon för liten för att åka pulka. Idag var våral lediga dag, vilket var tur i och för sig, André är fortfarande rasslig i kistan. Men idag lovade jag mer utevistelse,vilket jag själv ville, älskar snö. Fick en knäpp idé om att ta fram den 25-åriga hundpulkan och skacklarna för liten tur ut mot skogen. Så blev det, efter en lång påklädningsprocedur på barnen och leta fram sele till Adelle. Fram med den gamla duntäcket som jag använt tidigare gånger i pulkan och en fleccefilt och en kudde. André blev mycket glad när han såg vad som väntade. Under förberedelserna med barn ned i pulkan och fastsättning av Adelle vid skacklarna så passade Nette på att sno åt sig ena kopplet och sprang iväg och självklart så släppte hon det på vägen i snön. Fick gå i samma spår som hon sprungit i för att hitta det. Dags att gå iväg. Adelle hade glömt hur det var att gå med pulkan så hon tvärstannade och såg allmänt besvärad ut. Jag kopplade på hennes koppel på ena skackeln för att hjälpdra vid tröga partier. Så fort vi kom ut på grusvägen och hon fick gåi hjulspåren så blev det fart på henne. Nette såg allmänt förvirrad ut, visste inte på vilken sida av pulkan hon skulle gå på, Trym hade bara bråttom ut mot skogen. Barnen tjöt och skrattade av glädje i pulkan, så himla roligt. Väl inne i skogen så kopplade jag av Adelle så att hon fick springa lös med de andra och jag tog och drog pulkan istället. André ville springa själv en stund med hundarna och det fick han. Kvar i pulkan blev Beatrice, jag drog och pratade med André och efter en liten bit blev det väldigt lätt och jag hörde Bea klaga. Jag tittade bakåt och såg att lillasyster var tappad. Tillbaka och sätta henne på plats igen och denna gång snöra åt övergdaget på pulkan så att hon inte trillar ut igen. Vi gick igenom skogen ut på ängen och det var så härligt, Beatrice var trött och jag lade ned henne och hon somnade. På hemvägen så kopplade jag på Adelle igen vid pulkan och André satte sig på plats i pulkan, han ar också trött efter allt pulsande i snön. Väl hemma så fick hundarna springa runt på tomten tänkte jag men alla stog på kö för att komma in för lite mellis och så blev det. Rundade av dagen med lussebullebakning. Alla har sover gott nu så det var en riktigt lyckad dag idag.

Kommentarer
Postat av: Maria & Amy

Låter härligt!

Har beställt skaklar till Amy, vi får se om hon gillar att dra pulka.

Hon drar mig på skidor och det funkar jättebra, ju mer motstånd destomer drar hon. Det är superkul. Jag måste träna mer på att bli en bättre skidåkare ;)Amy har fått en släng av kennelhosta, hon är egentligen vaccinerad men har ändå fått det. Har idag gett Bisolvon och det blev genast bättre.

2009-12-17 @ 22:18:29
URL: http://dalmatiernamy.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0