Söndag 6/12 2:a Advent

Redan andra advent, har inte köpt någon julklapp än. Min man har köpt en julklapp till André, en liten 2-sitsig batteribriven bil. André kommer bli så glad, det finns även plats för lillasyster brevid så han kommer stolt agera som chafför. Vad Beatrice skall få vet jag inte än. Det var inte så roligt väder idag, men jag hade som plan att gå en liten tur längst sörmlandsleden och så fick det bli, på med bra vädertåliga kläder och gummistövlar, mössa och vantar. Hundarna och jag fick en skön tur i skogen. Det var så skönt med tystnaden en sån här söndagsförmiddag, man riktigt såg att hundarna njöt av denna längre promenad idag och det blev en del upp och ned längst stigen. Trym hade dock lite magknip idag så han satt flera gånger och gjorde sitt, annars var han glad. Det blir så när man är glupsk och skall äta allt. vi var ute i över en timma och kom tillbaka precis lagom till lunch. De sov mycket gott sen när vi kom hem. Det blev inte så mycket målning idag, utan det blev att färdiglägga golvet som jag inte har orkat med, bl a under bänkstommar och andra krångliga partier. Nu är man lite mör i kroppen, defenitivt i knäna fast man har knäskydd. Nu återstår det efterstädning, men det tar jag på Tisdag för då är jag och barnen lediga från både jobb och dagmamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0