Söndag 27/12

Imorgon är det jobbdag, buhu. Får trösta mig med att det bara är imorgon jag jobbar, sen är jag ledig i en vecka igen med barnen, men det är en låång arbetsdag från 9 till 19. Min man har inte lika lång dag, han kan ju flexa sin tid och han vill hämta barnen tidigt imorgon. Det är inte så många barn hos dagmamman så det känns alltid bättre att de kommer hem tidigt så de kan leka hemma precis som de vill. Trolivtvis kommer Andre´s bil vara den stora hägringen för honom och Beatrice. Sen han fick den på julafton så har han kört den i stort sett non-stop med Beatrice som passagerare och de har haft så kul. Man har förstås fått flytta om lite möber så länge, men det gör inte så mycket.


Vi var hemma hos min mamma idag och fikade för hon fyllde 55 år. Grattis igen. Innan vi åkte så skule jag gå en promenad med hundarna så att de skulle klara sig ett par timmar hemma. I och med att det är snö och kallt så vill jag klä mig väl och nu börjar mina termobrallor bli något trånga, magen har trots allt växt på sig en hel del på sistone och det börjar bli livat där inne också. Jätteroligt!! Jag får leta fram min mans termobrallor och låna dem när jag skall ut. Någon dag i veckan nu så skall vi på jakt efter en ny säng till André, lillkillen börjar bli stor, samma med lilltjejen som kommer att få ta över Andre`s gamla. Visst André skulle kunna ha sin säng ett par år till men vi behöver en ny ändå, Bea har växt ur sin och Andre´s är bättre för henne och han får en "stor" säng som bara en storebror får ha dvs en normalhög säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0