Söndag 13/12 Luciadagen, 3:e Advent.

Igår var det jobbdag och efter det  lite senare på kvällen var det julbord med jobbet på Långholmens värdshus.
Hemma var min man och sonen magsjuka, jag och Beatrice har hittills klarat oss ifrån det och jag hoppas att det kommer fortsätta så. Julbordet blev inte så sent var hemma vid 22, tog hundarna på nattrastning och var i säng vid 23.  Barnen vaknade inte när jag kom hem trots att hundarna väsnades lite, min man vaknade till men somnade snabbt om igen. Klockan ringde vid 7 idag, jag skulle iväg till utställningen i Älvsjö för att titta på dalmatinernas bedömning. Tyvärr missade jag juniorhanarnas bedömning men hann till tikarnas. Det var synd att jag missade hanarna för Sara och Kotten var med idag.  De fick ett 1:a pris med en tredje placering. Billys matte Malin var där med sambo, det var roligt att prata lite. Träffade även Per-Owe, kennel Ekryda och Per-Olof, kennel Bankirens och vi pratade lite också. Tyckte det gick bra för båda två på utställningen faktiskt. Fick även träffa Per-Owes Ekryda Remus, vilken charmör till hund. Jag skulle försöka fynda lite hundsaker, men det blev inte så mycket. Ett litet mjukdjur i form av en dalmatiner till Beatrice som hon skall få i julklapp. Hon älskar mjukdjur, så hon blir nog glad över den. Ett nytt utställningskoppel till Nette hittade jag och en ny tävlingsbok för stamtavla mm. Den gamla som jag har till alla tre hundarna har börjat spricka i ryggen, så det blir en ny till var och en . Började med att köpa en ny till Nette. Lite hundgodis blev det också och´en ny hundtermometer fick jag ifrån Agria breedersclub. Perfekt, det behövdes. Det var inte så stort utbud av ben, eller rättare sagt nästan helt slut, men de priserna var inte så mycket bättre än djurbutikekn hemma, samma gällde frolicen, det var också samma pris som i stora matbutiken hemma. Det var ingen ide att köpa det på mässan för att sen släpa det hela vägen till bilparkeringen. Däremot hittade jag (med Saras hjälp) strumpor med dalmatiner på, var bara tvungen att ha. En ny nummerlappshållare blev det också och ny kylskåpsmagnet, självklart med en dalmatiner på. Det fanns däremot olika sorters koppel och halsband i mängder hos nästan varje monterutställare. Det gällde at se upp med priserna. Nettes utställningshalsband kostade hos en monterutställare 145:- men hos en annan en bit längre ned ett precis likadant för 100:-, det köpte jag. Imorgon blir det att vara hemma med sjukt barn, André har fortfarande feber men han kräks inte längre så det är ett steg åt rätt riktning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0