Onsdag 2/12

Veckan började tungt med en begravning. Men tyvär är livets gång så, min morfar var så dålig på slutet att det faktiskt är en viss lättnad att han inte behöver lida längre. Idag var det fotodag på min man och våra hundar till min mans arbete, de brukar ge ut en månadskalender på sina anställda med olika teman och vilken dag. I morse så var det påklädning av barnen och dusch på tre hundar. det var inte lönt igår , det var så otroligt lerigt och skitigt så jag hade ändå fått göra om det idag. Skjutsade André till mormor och mötte upp min man, lastaade ur min bil på hundburar och diverse andra saker som skulle med Även Beatrice fick följa men idag, hon var fortfarande lite snorig och väldigt mammig och att utsätta mormor och morfar för en grinig Beatrice skulle inte vara snällt så hon fick följa med till fotostudion. Måste erkänna att man var lite nervös , tre hundar i en fotostudio ,lösa, för att det skall vara spontant som hundar är. Mest orolig var jag för Trym. Han är inte riktigt van vid olika tillställningar med mycket folk och nu dessutom inne i Stockholms stad, han som är en riktig lantis. Lite osäker var han först, men han kom strax till ro och han fick hälsa på folket i sin takt själv utan att de andra två spetsar på stämmningen. Sminkning och hundrastning var klar ( inte mycket till rastningsområde i stan, fick gå en bra bit för en liten grön plätt på högst 30 m2.) Dags för fotografering. Ut först med Adelle, provfota för att stämma av ljuset och sen var det dags för tre dalmatiner i en spontant kaos med husse i mitten och fotografen som intesivt fotade .Tur att man hade med sig prinskorv till hundarna och att de är gottegrisar. Ingen kamerautrustning gick sönder i kaoset, utan det gick riktigt bra.Beatrice var lite ledsen ett tag men det gick över när även hon fick smaka på prinskorv, annars var hon också jätteduktig. Vi var där i fyra timmar totalt, det tar längre tid än man tror. Om ett par veckor kommer vi få se resultatet, en förhandstitt innan bilderna går till print. Alla var trötta och sov gott på bilresan hem, Upphämtning av André på vägen hem från mormor som också hade haft det riktigt bra idag. Tänk att få bli bortskämt i flera timmar utan lillasysters närvaro, det var hans lycka idag.

Kommentarer
Postat av: Katta

Spännande med fotografering, är det något man får se?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0