Onsdag 16/12

Vad det har snöat igår och idag, jag kommer inte ihåg när det kom så mycket snö på en och samma gång här hemma. Men jag störs faktiskt inte på det, tvärtom. Idag var Beatrice och jag hemma, vi fick en släng av storebrors magsjuka igår. Min man var hos läkaren idag, han misstänkte halsfluss, men det var någon annan baktiriell infektion han hade och han fick pencilin utskrivet. Ja så är det, varannan jul brukar vi vara sjuka den ena eller den andra, men i år är det hela familjen som dragit på sig en massa, man får trösta sig att det faktikt är en vecka kvar till jul och att vi hinner bli friska. Nette började löpa för första gången idag, hon har varit väldigt klängig och vill ha mycket tröst, förutom när vi har varit ute då har det varit fullt ös, gärna i de djupaste snödrivorna hon kunde hitta. Hundarna har haft mycket kul i snön idag, studsat sig fram genom snön i en slags tafatt-lek de höll på med. Fördel med löp nu är att den (förhoppningsvis) är över till My dog. Trym har än så länge inte brytt sig om att Nette har börjat löpa, Adelle är mer på och nosar. På tal om Adelle, hon älskar snö, men när det kommer till rastningen så är hon mer kräsen. Hennes ordinarie kiss- och bajsplats har nu blivit helt igensnöad med nästan 50cm snö och då går det inte att kissa där, så hon håller sig till en upplogad plats, en kräsen donna den där Adelle eller rättare sagt fånig. När det gäller fånigheter som hon kan hålla på med är när det ligger en strumpa i trappen upp mot ovanvåningen (som idag då Beatrice kastat ned dem ) så kan hon absolut inte gå där, då sitter hon och piper tills man har tagit bort den eller "hjälpt henne förbi den", men att gå runt och bära på dem och lägga dem i sin bädd eller sprida runt dem i huset har hon inga bekymmer med, snacka om fixidé hon har. Idag fick jag se ett utkast på bilden som fotografern tog på min man och hundarna till deras jobbkalender, de hamnade på månad juli. Snart får jag en bild också för att kunna ha på min hemsida. Resultatet? ja den blev rätt dalmatinsk men skojig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0