Lördag 5/12

Jobbdag idag, även fast man bara jobbar mellan tio och tre så känns det så mycket längre. Var rätt så trött efter dagens pass, kunderna ville inte riktigt gå när vi stängde, utan ville fortsätta titta på kakel. Jag vill också hem, jag har ingen lust att stå kvar hur länge som helst efter stängning, vill hem till familjen. När jag gick halv fyra ifrån jobbet var det fortfarande en kund kvar hos en kollega som ville köpa kakel. Att inte folk kan respektera öppettiden,utan kommer in i butiken i sista minuten och vill ha hjälp med kakel till sitt badrum och tror att bara för att de är inne i butiken innan stängning så kan de spatsera runt hur länge som helst, det förstår inte jag. Jag själv skäms nästan för att man är ute i sista minuten för att handla  te x mjölk, då tar man det man skall ha och skyndar sig till kassan. Min man och barnen hade gjort rent till kaninerna idag så jag slapp göra det imorgon , tack snälla, det var även städat inne i deras rum. Hundarna var glada över en promenad när jag komm hem, fick springa lösa ute på ängen och busa, att det regnade då struntade de i. Imorgon blir det en ny tur ut i skogen, innan jag skall måla färdigt i köket. Det finns några ställen kvar att måla på, så det blir klart innan jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0