Lördag 26/12 Annandag jul

Den 23:e kom min bror Johnnie och hans dobermantik Cobra över och skulle stanna till den 25:e. Jag själv hade varit ute och slagit mig fram i julhandeln. Barnen var jätteglada över hans ankomst och hundarna var glad över Cobras så alla hundarna var ute och lekte en stund på tomten. Å julaftons morgon blev det en lugn frukost tills vi kom fram att kameran inte hade något batteri kvar och laddaren var på min mans jobb, så han åkte iväg för att hämta den. Att vara utan kameran på julafton skulle vara synd. Vi andra klädde på oss för att ta en tur ute i skogen i et fina vädret innan julmaten. Johnnie tog fram hundpulkan och jag tog på Adelle selen. Sen bar det ut mot skogen, där kopplade vi av Adelle och släppte lös resten så drog vi pulkan genom skogen ut mot ängen. Det var mycket snö i skogen , att jag hade gått där dagarna innan syntes inte. Det var härligt med en julpromenad med vit gnistrande snö och solsken. Hundarna lekte för fullt och vi var ute i en och en halv timma. När vi kom tillbaka var det julmatsförberedelser. Min man hade hunnit hem och hade redan börjat med maten. Strax därefter kom våra föräldrar. Det var julmat och efter Kalle på tv var det dags för tomten. Det fick bli  barnens morfar som blev tomten i år.




 Hundarna hade glömt bort den rödklädda typen som stod i dörren men efter en stunds nosande och skällande så kände de vem det var och gick för att sova vidare, de var rätt så trötta efter dagens promenad. André blev överlycklig över sin bil och sitt trumset. Beatrice fick sin gossedalmatiner och hon skulle genast visa den var hon och Nette bruckar sitta vid fönstret i vardagsrummet. Sedan var det åkpremiär i storebrors bil. Det var roligt, men det tyckte inte hundarna som flydde till säkrare viloplatser med sina nya jumboben. Julafton blev riktigt lyckad , allra helst för barnen. Igår var det en riktig slappardag, ingen ville vara ute i det dåliga vädret, inte ens hundarna. Jag fick klä mig ordentligt och tvingade ut dem på sin promenad. Även idag var det en slappardag, sydde ett par benskydd till Nette för att hon inte skall skita ned sig så mycket när vi åker på utställningar och sydde även ett par "kallingar" till Trym för att vara på den säkra sidan vid Adelles löp som vankas snart. Blöja på henne och ett par kallingar till honom, allt för attt undvika olyckor. Trym brydde sig faktiskt inte att han hade dem på sig. Dagarna börjar närma sig mot My dog, börjar bli lite nervös nu. Jag har inte hunnit träna Nette så mycket, det får jag försöka med nu i dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0