Fredag 18/12

Var idag tvungen att åka iväg för att handla blöjor till Beatrice även mjölken behövdes fyllas på. Båda barnen och jag är stora mjölkdrickare. André var hos dagmamma och Beatrice var hemma idag också för säkerhetsskull, man vill ju vara säker på att de är friska innan de får återgå till dagmamman igen. Vi klädde på oss och rastade hundarna innan jag skulle skotta fram bilen, mer eller mindre. Trym skulle åka med idag, man vill inte lämna honom kvar med Nette nu. Färdigskottat och in med Trym och Beatrice i bilen, so startade väldigt bra trots att den har stått kall i en vecka utan motorvärmare igång ett tryggt diseldunk från bilen hördes och backades ut från parkeringen för en tur till affären. Jag hinner åka en bit när min telefon ringer, jag svarar och på andra sidan säger damen attt det är från larmbolaget. ??? tänkte jag, det har gått ett inbrottslarm hemma hos er, skall jag skicka någon eller vill du kolla det själv. Då vet jag precis vad som har hänt. JAg har kommit åt larmknappen för att aktivera larmet till vårat hem och kvar var Adelle och Nette. Skit också!! Jag sade till damen på andra sidan telefonen att jag vet vad det är, mina hundar och att jag hade kommit åt  larmdosklnappen av misstag när jag lyfte in dottern i bilen. Tackade så mycket för påringningen och vände bilen fort som attan hemmåt. Till råga på allt så visste jag att det var en lastbil som hade vält på vägen så att man var tvungen att ta en liten sväng runt på en annan vär. Som tur är omvägen inte längre än 2 minuter. Kom hem och sladdade upp på uppfarten och skyndande fram med larmdosan för att kunna larma av. Jag kunde ju inte lämna de två mycket förvånande hundarna kvar hemma nu, inte efter att larmet tjutit. Tja, Nette fick sitta i baksätet och de andra två satt längst bak i buren, tur att man har skinn i bilsäterna, det går så lätt att torka bort smuts då. Inne i affären hittade vi snabbt det vi skulle ha plus lite till, det brukar tyvär bli så. Å vägen hem bar det mot djurbutiken för mer mat till Nett och även mera tuggben till gänget. Imorgon blir det jobb och eventuellt lite hundträning med Sara och Kotten efter jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0